ৰক্ত গংগাৰ পাৰত মোৰ শৈশৱ (২য় খণ্ড)

©Admin
0
আমাৰ ঘৰৰ পৰা প্রায় তিনি কিলোমিটাৰ উত্তৰে দিজু চাহ বাগিচা । ৰঙানৈ এই বাগিচাৰ কাষেৰে বৈ আহিছে । এই দিজু বাগানত এটি কমিউনিটি আৰু ভোকেচনেল ট্ৰেড ট্রেইনিং চেণ্টাৰ আছিল । আমি সৰু থাকোতে তাত হৰিচন্দ্ৰ গুৱালা নামৰ ডিব্ৰুগড় ফালৰ পৰা অহা এজন instructor আছিল । বছৰটোৰ বিভিন্ন সময়ত দুই তিনিবাৰ মান সেই চেণ্টাৰত সাংস্কৃতিক অনুষ্ঠান হৈছিল । প্ৰতিটো অনুষ্ঠানত গোৱালাই কেইজনমান আদিবাসী ল'ৰা আৰু কেইজনীমান আদিবাসী ছোৱালী গোটাই নিজে কান্ধত মাদল লৈ ঝুমুৰ পৰিবেশন কৰিছিল । আমিও দুই এবাৰ তেওঁলোকৰ লগত ঝুমুৰ নাচিছিলো । ডাইনা আৰু বায়া দুয়োফালে ঘুনাই (মাটিমাহ, বৰা চাউল, এঙাৰ আদি কিছুমান পদাৰ্থৰে বিশেষ ভাবে তৈয়াৰ কৰি লগোৱা প্ৰলেপ) লোৱা মাদলৰ দূৰৈৰ পৰা বতাহৰ ভাঁজে ভাঁজে ৰিণিকি ৰিণিকি অহা 'ধা-টিং'  শব্দটোৱে  মোক বৰকৈ মাতাল কৰি তুলিছিল যদিও আজিকালি মাদল ঘুনাই লোৱা দেখা নাযায় । ফলত আজিকালিৰ মাদলৰ ছেৱে  মোক বৰকৈ আমনি কৰিব নোৱাৰা হ'ল । সেইকাৰণে বৰ দুখ অনুভৱ কৰো । 
   আমাৰ গাঁও খনত আৰু আশে-পাশে আদিবাসী লোকৰ সংখ্যা যথেষ্ট বেছি আছিল । অসমীয়া মানুহখিনি আৰু আদিবাসী মানুহখিনি পৰস্পৰৰ ওপৰত নিৰ্ভৰশীল আছিল । সম্পৰ্কও আছিল অতি ঘনিষ্ঠ আৰু নিভাঁজ । সেয়ে সৰু থাকোতেই আমি গাৱঁৰ প্ৰায় সকলো ল'ৰা-ছোৱালীয়েই আদিবাসী ভাষাটো অতি সলসলীয়াকৈ ক'ব পাৰিছিলো । মই নিজেও আজিও এই ভাষটো সুন্দৰকৈ নিৰ্দোষ ভাবে ক'ব পাৰো । কেতিয়াবা দূৰলৈ ফুৰিবলৈ গ'লে ক'ৰবাত

আদিবাসী মানুহ লগ পালে আদিবাসী ভাষাতেই কথা পাতি বৰ ভাল পাওঁ আৰু বহুতেই তেতিয়া মোক আদিবাসী মানুহ বুলি ভুল কৰে । তাহানিৰ সাম্প্ৰদায়িক সম্প্ৰীতিৰ বান্ধোন মনত পৰিলে আজিও মোৰ আনন্দৰ চকুপানী বৈ আহে ।
               আগলৈ••••
🖋️সৌৰভ কুমাৰ বৰুৱা

Post a Comment

0Comments

নমস্কাৰ স্বাগতম জনাইছোঁ আপোনাক । লেখাটো বা সংখ্যাটো পঢ়ি কেনেকুৱা পাইছে তলত কমেন্ট বক্সত লিখি আমাক জনাবলৈ নাপাহৰিব । লগতে লেখাটোৰ তলত দিয়া হোৱাটচএপ, ফেচবুক বুটামত টিপি লেখাটো আপোনাৰ শুভাংকাশী সকলৰ সৈতে শ্বেয়াৰ কৰি দিব । ধন্যবাদ

Post a Comment (0)